KKV Plusz

Hogyan lehet a világot meghódítani szavakkal?

2015-10-08 Szerző: Langmár Zsuzsanna Rovat: Kiemelt, Marketing, Tippek

Ha Ön több bevételt szeretne cégének, akkor ideje feltennie magának a címben foglalt kérdést. Ez az üzleti kommunikáció alapkérdése.

write-593333

Olyan területre kell merészkednie, ahol nem kézzel-lábbal, hanem mondatokkal és szavakkal cselekszünk. Eszközeink, a szavak látszólag törékeny eszközök. Mégis ezek azok, amin az üzlet sikere múlik. Mert ma már nem elég jónak lenni. Jónak is kell látszani. Kommunikálni kell.

Egyetlen egy jól megfogalmazott üzenettel, egyetlen jó mondattal lehetséges korunk információs társadalmaiban a legtöbbet elérni. Így volt ez régebben is, de most még inkább igaz. Sokszor a legcsöndesebb szavak idézték elő a legnagyobb vihart, és a jövőt megszólítani tudó gondolatok irányították a világot. Ehhez azonban megfelelő szavak kellenek. Olyan szavak, amik célba találnak. Ezért sem tanácsos az internet világában alábecsülni a szavakat.

Üzenjünk hadat a közönynek

Képzelje el a helyzetet. A beszélő egy üvegfal mögött áll. Nem halljuk a hangját, csak azt látjuk, hogy integet. Van mondanivalója, de nem jön át. Olyan, mint egy rémálom, pedig ez ma az üzleti kommunikációban gyakran megesik. Ilyennek érezhetik magunkat az üvegfal mögött azok az emberek, akik nem tudnak kapcsolatba kerülni a másik féllel. Sokan éltek már át kommunikációs kudarcot. Éva posztol a Facebookra, és semmi reakció. Béla kitesz valamit a honlapjára, és nincs válasz. Mintha nem is hallanák.

Mit tehet, hogy meghallják a mondandóját a leendő vásárlói?
Segítse és szolgálja az ügyfeleit és a lehetséges vevőit.

Szerencsére ma már vannak olyan cégek, akik felismerték ezt, vagy akár segíteni tudnak. Magyarországon sem idegen szó többé a kreatív szövegírás. Amikor 2008-ban elindítottuk a Szövegírásblog oldalát, akkor még sokan kérdezték meg, hogy miféle úri huncutság az a szövegírás. Művészet? Tudomány? Egyik meghatározása szerint olyan üzenetek írása, amelyek eladnak. Mi a bevételnövelő szakértői státuszépítésben hiszünk. Az elmúlt években több mint 500 cikket írtunk a témában – ha valaki ütős üzenetekre vágyik, akkor számos tippet elleshet a blogunkból.

Kinek van szüksége hatékony üzleti kommunikációra?

A kiváló cégek eredményeit gondosan felépített kommunikációs stratégiával gyönyörűen meg lehet emelni. Fel lehet tárni azokat a piaci réseket, amelyeket még nem fedeztek fel a versenytársak.

1989 óta információs társadalomban élünk. Lehullt a berlini fal, véget ért az ipari kor. Ma már az információ a legnagyobb hatalom. Ahogy az emberi gondolkodás, a 21. századi kultúra és a piac egyre inkább az internetes keresőmotorok közegébe költözik át, a mértani pontossággal megválasztott szavak napi árfolyama is egyre magasabb, hiszen új piacokat lehet velük hódítani. Egyedül ezek, a jól eltalált üzenetek képesek áthatolni a közöny egyre magasabbra emelkedő falán.

A jó Google-helyezés ma nem minden.
De majdnem…

Az Ön lehetséges vásárlóinak köre éjjel-nappal netezik. De nem azért, mintha vásárolni akarna. Százból kilencvenöt ember nem termékeket és szolgáltatásokat, hanem információt keres. Ők még nem hozták meg a döntésüket. Sőt még az az öt is, aki vásárolni akar, először elolvassa az értékesítési szöveget, és utána dönt, hogy kinyitja a pénztárcáját.

Énközpontú szövegekkel, közhelyszótárból származó frázisokkal nem lehet piacot hódítani. A piacvezetőnek ügyfélközpontú szövegekre van szüksége, ami az ügyfelei vágyairól és problémáiról szól. Meg kell mutatnunk az olvasóknak, hogy miért vagyunk jobb választás, mint a versenytársaink.

Ön vajon milyen szavakra első a Google találati listáján?

Minden vezető fejében van néhány szó, amire első akar lenni a Google keresőben. De érdemes azt is lekutatni, hogy ezekre a szavakra mennyi keresés van…
Ma már egyre többen igényelnek kulcsszókutatást, hogy ne hasra ütéssel alapozzák meg a kommunikációjukat. Ők már felismerték, hogy ha ezekkel a szavakkal beszélnek önmagukról, amikre az emberek ténylegesen keresnek, akkor többet profitálnak a találati listák elején.

Miután megvannak a varázsszavak, a Google évről évre változó algoritmusaihoz igazodó, keresőbarát szövegek kellenek. Jól megírt értékesítési szövegek, melyek felépítik a szakértői státuszt. Gyakran frissülő tartalom, blogbejegyzések, új szakmai hírek, amelyekben keresőmotorra optimalizált módon, akár heti gyakorisággal használják a szükséges szavakat. Mindezt oly módon, hogy értékes tartalmat kínáljanak. Elsősorban az emberi olvasó és nem a robot olvastatása és szórakoztatása a kommunikációs cél.

Ezekből az alkotóelemekből könnyedén épül a szakértői státusz. Ha cége rendszeresen hasznos üzeneteket ír az embereket valóban érdeklő témákról, vagyis nem győzködi, hanem szinte észrevétlenül tanítja a piacot, akkor olyan véleményvezérré, tekintéllyé válhat a vásárlók szemében, aki segít legyőzni a vásárlással kapcsolatos félelmeiket, és akitől rendelnek.

ÓRIÁSI SEGÍTSÉG A JÓL TERVEZETT SZÖVEGÍRÁS

A kommunikáció akkor hoz bevételt, ha a sikeres cégeknek segíti három fő területét: a marketinget, az értékesítést és a keresőmotor-optimalizálást, vagyis a SEO-t (search engine optimization). Támogatni tudja a cégvezetőket abban, hogy megmutassák szakértelmüket, és olyan webszöveggel álljanak elő, amiről lehetetlen továbbkattintani. Kampányokat tervez precízen és könnyeden ható értékesítési szövegekkel, amelyek a honlap-látogatót szinte észrevétlenül viszik végig a vásárlói döntésen, és lerövidítik az értékesítési ciklust. Egyszóval még a leggagyibb weblapokból is olyan hatékony felületet varázsol tartalomfrissítéssel, mely a piaci versenyben nem csak állja a sarat, hanem már születésük pillanatában elkezdi lefedni a piaci réseket, és így egyre több pénzt hoz az üzemeltetőnek.

A témáról bővebben itt olvashat: www.szovegirasblog.hu

Címkék , ,