KKV Plusz

Citroen C4 Cactus teszt: komoly bohémeknek

2015-11-22 Szerző: Biró Csongor Rovat: Autó, Kiemelt, Tesztek

Takarékos és határozott dízelmotorral, kézi sebességváltóval teszteltük a legkreatívabb Citroent, a C4 Cactust.

fotók: Biró Csongor

fotók: Biró Csongor

Hogy néz ki?

Nem újdonság a Cactus, mégis frissnek hat a hazai utakon. Megfordulnak utána, gyűjti az elismerő tekinteteket az autó. Pedig ha tudnák, hogy milyen jó benne autózni… Nekem legalábbis nagyon tetszik, el tudnám képzelni hosszabb távon is. Pár apróság zavarna, például nem tudnám megszokni, hogy nem lehet lehúzni a hátsó ablakokat, vagy az, hogy magasat kell emelni a csomagokon a poggyásztartóba pakoláskor. Az olcsó megoldások közé tartozik, hogy a jobb oldalon nincs tükör a napellenzőben, vagy kihagyták a kocsiból a központi zár belső reteszeit. Az utas oldali légzsák balesetkor a tetőből robban ki. Ez is olyan különleges megoldás, mint az oldalvédő Airbump betét az ajtókban. A fekete 17 hüvelykes könnyűfém felniken Kleber téli gumik feszültek.

Cactus

Csomagtartója a kompakt kategória átlagát adja, 358 literes.  A Cactust piros színre fújt tükrök dobják fel, a C oszlopon piros felirat domborít. Belső terét az ajtóbehúzók, a széles ülések, a retró hatású fedeles kesztyűtartó vagy az alatta levő nyitott kacattartó, a minimalista műszerezettség teszi egyedivé. Gomb, kapcsoló alig van a műszerfalon, a digitalizálás hátránya, hogy a fűtés és a klimatizálás kezelése menet közben elvonja a figyelmet a vezetésről.

Cactus

Hogy megy?

1560 köbcentis, Euro 6-os dízelmotorja 100 lóerős (percenként 3750-es fordulatnál), maximális nyomatéka 254 Nm (percenként 1750-es fordulattól). Végsebessége 184 kilométer/óra, álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 10,7 másodperc alatt gyorsul.

Cactus

Milyen vezetni?

A kormány multifunkciós, a váltó pontosan kapcsol, ötsebességes. A menetzaj hangos, a szigetelés elégtelen, autópályán romlik a zajkomfort, a motor csendes.

P1290257

Könnyű a Cactus, a stopstartos dízelváltozat tömege 1070 kilogramm. Nem csoda, ha ilyen takarékos: a közel 400 kilométeres tesztelés során 4,2 literes átlagot mértem 100 kilométerenként. Hatótávja könnyedén meghaladja az 1200 kilométert. A világból is ki lehet menni ezzel a motorral. Vezetési segédek nincsenek az autóban, csak a tolatókamerára számíthatunk.

P1290277

Mennyibe kerül?

Legolcsóbban kedvezménnyel 3,8 millió forintért juthatunk a Cactushoz, ezt 82 lóerős háromhengeres hajtja. A 100 lovas dízel indulóára 5,17 millió forint, tesztautónk üvegtetővel, navigációval, ülésfűtéssel, fekete könnyűfém felnikkel, tolatóradarral 6,4 millió forintba kerül.

Címkék , , ,

Kapcsolódó anyagok

Best File & Document Management Plugin
WordPress Download Manager
Kiemelt anyagaink
  • Sikert hozott az internet a könyvkiadásban is – Dobos Tamás interjú
  • Rekordszámú nevezés érkezett az innovációs seregszemlére
  • Beköszöntött a vezetékes telefonszolgáltatások reneszánsza
  • Együttműködik az Invitel Csoport és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet
  • Ismét InnoMax Díj: fókuszban a mindennapokat jobbá tevő fejlesztések
  • Fellendülés és növekvő kockázatok: az építőiparnak fel kell készülnie
  • A munkaidő felét már irodán kívül töltjük
  • Miért hoz üzleti előnyt az ingyenes wi-fi?
  • Hogyan írjunk meggyőzően egy klasszikus módszerrel?
  • A szünetmentes és biztonságos munka záloga
  • Készüljön a nyári sporteseményekre üzleti TV szolgáltatással
  • Egyedi megoldás a csökkenő fejlesztői kapacitásokra
  • Az Ön cége már megtalálható az interneten?
  • Érkezik az olcsó Photoshop alternatíva Windowsra is.
  • A láthatóság létkérdés a magyar kisvállalatok számára