KKV SEO

A siker titka: SEO
Keresve sem találni jobbat

Akit csak egy picit is érdekel az internet világa, az nem kerülheti el a legnagyobb keresőt, a Google-t. Kérdezősködhetünk menetrend, időjárás, sőt cégek, üzleti megoldások után is, a Google csak úgy szórja a javaslatokat, azaz a találatokat. Azonban nem mindegy, hogy ez a bizonyos találat azonnal a szemünk elé kerül, vagy valahol hátul rejtőzik.

Ha a Google (vagy bármelyik más kereső) a találatok első vagy legfeljebb második oldalán hoz ki egy weboldalt, arra biztos, hogy rálelnek az érdeklődök, azonban minél hátrébb kerül az információ, annál kisebb az esély arra, hogy elérje a célcsoportját. Első, második, harmadik stb. hely azonban mindig csak egy van, így egy-egy felkapottabb fogalom esetében szinte lehetetlennek tűnik elöl maradni. Vagy mégsem?

Mi az a SEO?
A SEO az angol Search Engine Optimization (keresőmotor-optimalizálás, de keresőoptimalizálásnak is szokták fordítani) kifejezés kezdőbetűiből alkotott mozaikszó. Egy olyan módszerre utal, amellyel elérhető, hogy a keresők minél előkelőbb helyen hozzák ki az oldalunkat találati listájukban.

Miért van szükség SEO-ra?
A SEO-val javíthatjuk találati helyezésünket, így hatékonyan hirdethetjük weboldalunkat a keresőkben. A SEO leegyszerűsítve arról szól, hogyan kell felépítenünk és jól működtetnünk egy weboldalt ahhoz, hogy a keresőmotorok a lehető legjobban megértsék.

Ez a bizonyos keresőoptimalizálás azonban nemcsak a keresőmotorokról szól, hanem arról is, hogy a felhasználók is könnyebben megtalálhassák a számukra hasznos tartalmakat.

A webes forgalom nagy része keresőmotorok közvetítésével történik, főként a Google, a Bing és a Yahoo keresőszolgáltatásából. Persze a közösségi oldalakból, sőt máshonnan is van lehetőség jelentős forgalomgenerálásra, azonban a legnagyobb forgalomterelés vitathatatlanul a keresőmotorok számlájára írható. Ez különösen igaz azokra a weblapokra, amelyek tartalmat szolgáltatnak, szolgáltatást, terméket, információt nyújtanak.
A keresőmotorok előnye tehát abban rejlik, hogy keresőszavakon keresztül célzott forgalmat generálnak. A keresőszavakat a felhasználók adják meg, és bizony óriási érték. Ez a tudás, amely a Google különböző szolgáltatásai révén megszerezhető nagyon sikeressé tehet egy céget. A valóban célirányos látogatók végső soron pénzzé konvertálhatók, nem beszélve a függetlenségről más fizetős marketingcsatornákkal szemben. A SEO-ba történő befektetés, odafigyelés magasabb megtérülést mutat más marketingfajtákkal szemben.

Hogyan működnek a keresőmotorok?
A keresőmotorok feltérképezik az internetet, úgynevezett crawlerekkel, spiderekkel (speciálisan megírt programokkal). Ezek az adott weblap tartalmából megpróbálják kitalálni az oldal témáját, kategóriáját. A crawlerek a weblapokon lévő linkeket követve jutnak el mindenhova világhálón, és a weboldalak tartalmát lementik egy adatbázisba. Az oldalt és tartalmait rengeteg érték alapján algoritmusok elemzik és kategorizálják, s végeredményként kap egy helyezést a keresők találati listájában.

SEO nélkül nem megy
A keresőmotorok okosak, de szükségük van segítségre. A főbb keresők folyamatosan fejlődnek, egyre jobban, egyre mélyebben térképezik fel a netet, és egyre jobb eredményeket szolgáltatnak a felhasználóknak, de természetesen nekik is vannak határaik, ezek áthidalására szolgál a SEO.
A keresők számára helyes tartalom előállítása mellett a SEO segít abban, hogy egy oldal olyan helyre kerüljön a keresőben, ahol a felhasználók könnyebben megtalálják, így robbanásszerűen megnőhet a látogatók száma a szóban forgó weboldalon.

A SEO nem egzakt tudomány, sőt a keresőóriások folyamatosan módosítják az algoritmusaikat, így nagyon nehéz meghatározni a SEO hatását, ami minden esetben függ a már meglévő weboldaltól. Extrém esetekben néhány hónap alatt el lehet érni több 10 000-es forgalmat is nulláról, de nagyobb weboldalak esetén 10% növekedés is óriási forgalomnövekedést jelenthet. Általánosságban véve el lehet mondani, hogy szinte minden esetben lehet növelni a forgalmat a SEO révén, de ennek a mértéke mindig attól függ, hogy pontosan milyen weboldalról van szó.

Ha kérdése van a témával kapcsolatban, vegye fel a kapcsolatot szakértőinkkel a seo@kkvplusz.hu e-mail címen.